M

Apúlia a camping v Söldene

Cestovateľký fotoblog

V tomto blogu sú spojené dve rôzne dovolenky bajkovačka v Söldene a talianska Apúlia. Začnem ale prv Apúliou, oblasťou na južnom opätku Talianska. Leteli sme sem z Viedne, kam sme prišli priamo z bajkovačky v Söldene, veď nech ušetríme deň. Auto zostalo teda zaparkované na platenom parkovisku pri letisku a leteli sme do Bari, odkiaľ potom ešte hodinu požičaným Fiat 500 do prekrásneho bieleho mesta Ostuni. Biele domy sú postavené tak tesne vedľa seba, že vytvárajú ilúziu jediného obrovského paláca. Úzke malebné uličky, strmé schody, príjemné reštaurácie natlačené jedna vedľa druhej, paráda, chalani hovorili, že také mesto pre baby.

Bývali sme úplne v centre, v tradičnom domácom kamennom byte, do ktorého viedlo strmé vysoké schodisko, jedna spálňa mala tvar pivnice s kamennými oblúkmi a druhá zas vysoký strop a vlastný šatník. Izby boli malé, ale s 2 veľkými šatníkmi a 2 kúpeľňami s balkónom a terasou na streche, byt bol vysoký a štíhly. Paráda.

Autom sa inak dostanete priamo do historického centra až pred ubytko, parkovné sa neplatí a býva tu veľa domácich, nie ako v iných turistických historických mestách. Ale biele kamenné uličky sú v Ostuni také uzučké, že si všetci sklápajú späťáky a parkujú natlačení pri vysokých kamenných obrubníkoch, takže čím menšie auto si požičiate, tým lepšie.

Na káve v bare. Tento podnik mal 4 balkóny po dve miesta:). Večer fungoval ako reštaurácia.

Prvé ráno sme sa vybrali na domácu pláž, kde si teplú vodu a parádne počasie vychutnávali len domáci, myslím, že turisti sme tam boli jediní. Voda bola čistá a teplá, reštika a bar drahá, ale jedlo parádne a atmosféra ešte viac. Pláž s teplou vodou sme si s drinkom v ruke užili až do večera a potom sa vyfešnili do mesta na večeru a nejaký ten fotoshooting. Fľaška dobrého vínka na cestu po malebných uličkách nesmela chýbať. Chutnú, peknú a nie predraženú reštiku bolo síce ťažké nájsť, ale nakoniec sa nám podarila taká ta v úzkej uličke na schodoch, kde museli byť stoly vypodložené kvôli šikmine, s natlačenými stolmi a stoličkami na sebe, jednoducho taliani to tak majú radi. Mali sme famózne cestoviny s morskými plodmi a tuniaka. Mňam!

Domácim sme sa tak páčili, že tiež chceli fotku:)

Bar na schodoch

Druhý deň bolo zamračené, ideálne čas na výlet. Kukli sme Trulli domčúriky (postavané hlavne ako sýpky) v Arbelobello, kde boli húfy turistov, ale veď pekné to bolo. Ďalej smer Matera, ktorej časť starého mesta je zapísaná v Unesco a kde sa nachádzajú jaskyne, ktoré sú najvýznamnejším miestom pobytu jaskynného človeka v oblasti Stredomoria. Matera bola prekrásna, historická, umelecká, jedinečná. Dá sa tu ubytovať v luxusne zariadenej jaskyni, len si za to musíte priplatiť. Tiež je tu množstvo skvele vyzerajúcich reštaurácií a barov priamo v jaskyniach. My sme na ne ale nemali šťastie, lebo všetky otvárali až po 19:00. Preto, ak si naplánujete cestu sem, tak ideálne poobede až na večer.

Tretí deň nám končilo ubytko v Ostuni a presunuli sme sa do Vieste. Cestou sme mali zastávku v Polignano a Mare, kde je insta point s krásnou plážou a domčekmi na skale, na ktorú sa pozeráte z mosta. Na pláž sme nešli, bola preplnená, ale výhľad bol pekný. V neďalekom bistre sme si dali panini s chobotnicou a pistáciovú zmrku, odpadla som aké to bolo dobré.

Panini s chobotnicou, syrom a olivovým olejom.

Vieste bolo mestečko s historickými domami na kopci, mali sme ubytko s balkónom s perfektným výhľadom na neho. Mesto nebolo síce také krásne ako Ostuni, ale čaro malo, reštiky boli skvelé, hlavne škeble v rajčinovej omáčke a pizza. Do Vieste sme šli najmä kvôli okolitému pobrežiu, ktoré je členité a má neskutočne pekné skalnaté biele bralá týčiace sa nad krásne pláže s jaskyňami. V jednej z nich sme sa aj boli kúpať. A niekde bola aj taká ta samostatná skala trčiaca z mora, krásne. Na mnohé miesta sa nedá dostať inak ako od mora, tak sme si požičali čln, taký ten laminátový s celkom veľkým motorom. V Taliansku je super, že si tu môžete požičať 40 koňový motor bez kapitánskej licencie. To napríklad v Chorvástku nehrozí. No a bola to paráda!

Tip: Inak v aute sme mali naladené toto nekomerčné rádio Rádio #RTL 102,5 r&j a fakt fajn vypekali, odporúčam.

Itinerár:

Dátum: 30.08. - 04.09.2022 – 6 dní

Letenka: Viedeň – Bari – 87 € Ubytko: 35 – 48 € / os.

Jedlo v reštike: 5 - 20 € (napríklad panini 5 – 10 €, pizza 12 €, cestoviny 13 €, tuniak 20 €) Víno: 5 - 16 €/ fľaštička

Požičanie auta: 400 € Benzín: ako u nás Požičanie člna: 67 €/ os. aj s benzínom

Dokopy: ubytko + cesta + auto + čln + jedlo a štedré vreckové 800 €/ os. (boli sme 4)

Pozrite si aj môj výber na Instagrame.

Bajk camping v Söldene

Pre Sölden sme sa rozhodli kvôli veľkému a super vybudovanému bajkparku. Ja teda nie som veľký jazdec, ale chalani a segra si to užili. Dohodli sme sa piati a išli dvoma autami – osobným a prerobenou dodávkou do kempu. Ubytovaní sme boli v Ötztaler Naturcamping v dedine Huben. Kemp bol super. Pod úpätím vysokánskej hory, pokosená trávička a zaparkované samé nemecké, holandské a belgické autá a karavany so stanmi. Riady ste si mohli umyť vo vonkajšej aj vnútornej kuchynke a dokonca tu bola aj umývačka a práčovňa. Najluxusnejšie boli sprchy a záchody, ktoré pulírovali tak asi desaťkrát za deň a boli úplne nové. Luxus.

Dedina Huben nebola nijak extra zaujímavá, taká malá zaspatá dedina s kravami pasúcimi sa okolo, ale pekná. Chalani a segra jazdili v bikeparku celé 3 dni, ja som bola len jeden, kedy si oni urobili pauzu a namiesto toho, aby jazdili bomby si dali so mnou výlet na ľadovec a dole po cestičkách, ktoré neboli až také strmé. Ľadovec Ďalší deň bol výlet do lesa na hríby a z 3 parádnych dubákov, ktoré sme našli na lúke nad kempom, Juro uvaril luxusnú praženicu.

Domov sme vyrážali v utorok ráno o pol 5, lebo naše plány boli nechať auto na letisku a odletieť do Apúlie – Talianska. Stany sme teda balili za tmy, s brutálnou oblohou nad nami, na ktorej bola vidieť mliečna dráha a v pozadí cez celú jej šírku blikala. Neviem, čo to bolo, možno búrka, videli ste už taký úkaz?

Itinerár Sölden: Dátum: 26. 08. - 30. 08.2022 - 5 dní (bez cesty 3,5 dňa)

Dĺžka cesty: 8 hodín z Trnavy do Söldenu

Ubytko v kempe 20 € / os. / noc aj s elektrikou

Jedlo v reštike: neboli sme, grilovali sme v kempe

Pivo: 5 € Kyvadlový bus k lanovke: 5 € celodenný lístok 45 € alebo 23 € jedna jazda

Dokopy: ubytko v kempe + cesta + jedlo + jedna lanovka + vreckové 230€ / os.

Pozrite si aj môj výber na Instagrame.

Ďakujem
zobrazení 481
Publikované 28. 03. 2023
‹ PeruMadeira ›
Milde | tvorba web stránok | Cookies politika | Všeobecné obchodné podmienky | Ochrana osobných údajov | Nastavenie cookies